سیستم ویپ و اجزای تشکیل دهنده آن از جمله گیت وی voip عمدتا در راستای پوشش دادن به سیستم های سنتی استفاده از تلفن گسترش یافته است. مراکز تجاری و شرکت ها که عموما مشتریان زیاد و تماس های تلفنی متعدد دارند، نیاز به سیستمی دارند که بتوان تماس های مختلف را دریافت داشته و به دپارتمان مورد نظر انتقال دهند. شیوه سنتی از این قرار بود که هر دپارتمان دارای شماره تلفن مجزا بود و این موضوع مشکلاتی را پیش می آورد. اول اینکه شرکت یا مرکز تجاری مجبور بود لیستی از تلفن ها را در بروشورهای تبلیغاتی و در فعالیت های ترویجی معرفی کند. مشکل دیگر عدم امکان مدیریت بر همه تماس های مشتریان و مخاطبان بود یعنی اگر مخاطب یا مشتری بعد از تماس با یک دپارتمان در نظر داشت که با دپارتمان دیگر نیز ارتباط برقرار کند وضع پیچیده می شد و مخاطب مجبور بود چندین شماره از یک مرکز تجاری یا شرکت در اختیار داشته باشد. گیت وی ویپ در پاسخ به رفع این مشکل معرفی شد.
به وبلاگ خود خوش امدید