وقتی که به برنامه ریزی کلمات کلیدی می پردازیم ، یک پرسش همیشه مطرح میشود که چگونه باید بین استفاده حالت جمع و مفرد کلمات کلیدی تصمیم گیری کرد. به عنوان مثال باید از مسافرت استفاده کنیم یا مسافرتها؟ تور دوچرخه سواری یا تورهای دوچرخه سواری ؟ هرچه که بیشتر آن را بررسی کنید این مسئله پیچیده تر می شود. اولین علت این است که به نظر می آید مردم بیشتر میل دارند که به صورت جمع جستجو کنند، البته وقتی که به واژه هایی میرسیم که شرکت های پیشنهادهای کلیکی می دهند بیشتر نسخه های مفرد آن را جستجو میکنند.
برنامه ریزی استفاده از کلمات کلیدی به صورت جمع و مفرد
علت دوم این است که افرادی که به خوبی تحقیق کلمات کلیدی را انجام داده اند و متریکهای موفقیت و تحلیلی را دنبال کرده اند مشاهده کرده اند که کلمات کلیدی جمع بازدید کنندگان بیشتری را می آورد ولی واژه های مفرد تبدیل های بیشتری را به وجود می آورد که باعث سخت تر شدن این تردید می شود. از نقطه نظر رفتاری چیزی که متوجه شدم این است که افراد در اوایل چرخه ی تصمیم گیری خرید می کنند و آنها به گزینه های بیشتری تمایل دارند پس از حالت جمع استفاده می کنم.
برای بررسی ایده های مسافرتی ، مردم کلمه تور را به صورت جمع می نویسند. وقتی که مردم در تصمیم گیری های خود ثابت قدم تر هستند به دنبال گزینه ای مشخص میگردند و از حالت مفرد استفاده می کنند. تورهای ترکیه نوروز ۹۶ نشان میدهد که آنها تصمیم دارند برای گردش به ترکیه سفر کنند ولی به دنبال گزینه های سفر هستند، بنابراین هیچ پاسخ مشخصی برای این پرسش وجود ندارد. بنابراین شما باید از هر دو حالت استفاده کنید. وقتی که محتوایتان عمومی تر است از حالت جمع استفاده کنید وقتی که در حال ارائه محتوای مشخصی هستید بهتر است از حالت مفرد استفاده کنید. به این صورت شانس اینکه سایت شما با عبارت جستجو بهتر تطابق پیدا کند بیشتر میشود، همچنین نمایش را در ابتدای چرخه جستجو و در پایان این چرخه افزایش دهید و یک سئو فوق العاده رو تجربه کنید.
منبع: استفاده از کلمات کلیدی به صورت جمع و مفرد