بخش جذاب و متنوع در بازاریابی آنلاین،
ویدئو مارکتینگ
می باشد. چرا جذاب؟
در جریان رسانه ای شدن تبلیغات و فروش،
ویدئو مارکتینگ
(نوع دیگری از بازاریابی داخلی) روشی جدید و مبتکرانه برای استفاده از رسانه در جهت سهولت بخشیدن به تفهیم و افزایش راندمان تاثیر گذاری بر روی مخاطب می باشد.
همچنین بهترین نوع محتوا با بالاترین ROI (بازگشت سرمایه گذاری) جهت برند سازی و کمپین های B2B می باشد و در شبکه های اجتماعی بالاترین بازدهی را دارد. در کمتر از ۳۰ ثانیه، مشتری می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب فیلم کوتاه بصری دریافت کند.
چرا ویدئو های ویروسی Viral Videos می سازند و چگونه یک ویدئو برای برند خود بسازیم؟
مخاطبان ویدئو های ویروسی جذاب را دوست دارند و به سرعت آن را به اشتراک می گذارند. همچنین موجب کاهش نرخ ترک مخاطبان در وب سایت می شود.
ویدئو ها حس خوبی را به مخاطبان القا می کنند. آزمایش نشان داده که چند رسانه ای های مبتنی بر ویدئو، در یادگیری بهتر و ایجاد احساسات مثبت و خرید مخاطبان موثر واقع شود. برخلاف تصاویر و متون، یک فیلم خوب در ذهن ها باقی می ماند.
چرا ویدئو مارکتینگ ؟
نقطه حیاتی بازاریابی شما
ویدئو مارکتینگ
است و نادیده گرفتن آن می تواند به منافع شما صدمه بزند. دلیل اینکه چرا
ویدئو مارکتینگ
باید در برنامه بازاریابی گنجانده شود، عبارتند از:
۱ – فیس بوک استراتژی های ویدئویی خود را افزایش داده
بدلیل افزایش دوبرابری بازدید های ویدئویی در فیس بوک، در جهت حفظ تعامل و افزایش بازدید خود
ویدئو مارکتینگ
را جدی بگیرید.
۲ – تاثیر و مزایای ویدئو مارکتینگ بر روی
سئو
ویدئو ها تاثیر مستقیم بر روی نتایج جستجو دارند. رسانه های غنی که شامل فیلم هستند، مورد علاقه الگوریتم های موتور جستجو گر از جمله گوگل که صاحب یوتیوب است، هستند.
۳ – خوش آیند چشم و مغز است.
مردم پر از اطلاعاتی هستند که قادر به پردازش آن ها نیستند. برای ذهن ساده تر است که در میان دریایی از متون، محتوای بصری را پردازش کند. بنابر این تاثیر گذاری از طریق ویدئو بسیار ساده تر است.
۴ – دارای پتانسیل های ویروسی است.
کاربران بیشتر تمایل به اشتراک گذاری فیلم دارند تا دیگر اشکال محتوا. این یک ابزار عالی برای کسب و کار ها و حرفه ای ها برای به نمایش گذاشتن چشم انداز، تخصص، محصولات، خدمات، اخبار شرکت و اطلاعیه ها می باشد.
۵ – بایک تیر چند نشان می زند.
در هر یک از مراحل هدف قرار دادن مشتریان و مخاطبان، فیلم بسیار موثر خواهد بود. هدف از ویدئو ها آموزش، سرگرمی و برند سازی و بسیاری موارد دیگر می باشد.
استراتژی ویدئو مارکتینگ
۱ – زمانبدی انتشار
اجرای مداوم بازاریابی ویدئویی ، بایستی دارای مراحل منظم بوده و نیازمند داشتن کمپین انتشار فیلم های دنباله دار جهت معرفی محصول و یا خدمات با زمانبندی مناسب می باشد.
۲ – فیلم های کوتاه
رسانه های اجتماعی انقلاب بزرگی در برقراری ارتباط کاربران با یکدیگر هستند. با ایجاد فیلم های کوتاه در توییتر و اینستاگرام، مخاطبان وسیعی می توانند به سرعت پیام ها را ببینند.
۳ – آموزش ها و نکات
ارسال فیلم های مربوط به کسب و کار خودتان، راه دیگر ارتباط با مخاطبان است و منجر می شود تا بینندگان بخواهند در مورد کسب و کار شما بیشتر بدانند.
۴ – محتوای تولید شده توسط مشتری
فیلم های تولید شده توسط مشتری، که تجربه خرید مشتری را نشان می دهند، بسیار موثر هستند. بجای صرف ساعات برای یک ویدئو مارکتینگ قدرتمند، از مشتریان خود دعوت کنید و یک جایزه برای بهترین ویدئویی که شامل استفاده مشتری از محصول شماست ارائه دهید.
۵ – CTA
درخواست اقدام و انجام عمل خاص یا Call To Action برای مخاطبان پس از مشاهده فیلم شما.