مرکز تماسیا به زبان دیگر Call centerبه عنوان نقطه ارتباطی بین هر سازمان و مشتریان آن ها می باشد. در واقع تعریف مرکز تماسگسترده بوده ولی مفهوم کلی تعریف مرکز تماس، به قسمت ارتباط دهی در هر بخش و سازمانی گفته می شود. تمام تماس های خروجی و ورودی در یک سازمان به وسیله مرکز تماسصورت می گیرد.
امروزه بخش های پشتیبانی و خدمات فروش و پس از فروش در سازمان ها و شرکت ها و تولیدکنندگان در این قسمت متمرکز شده است و بنابراین می توان گفت
مرکز تماسبخش لاینفک قسمت اجرایی هر یک از موارد گفته شده می باشد.
مرکز تماساصولا بخش بزرگی از سازمان ها می باشد که کارمندانی به عنوان اپراتور یا نماینده شرکت را در خود جای داده است این افراد مسئول پاسخ گویی و یا ارتباط با بخش های دیگر سازمان و شرکت می باشند. در یک
مرکز تماس، بسته به وسعت و بازه کاری می تواند دارای کمتر از ده نفر و یا بیش تر از صد نفر را به عنوان کارمند یا اپراتور ارتباطی در خود جای دهد.
امکانات مرکز تماس را می توان در سه بخش متمرکز نمود
تماس های دریافتی، تماس های خروجی، تماس ورودی – خروجی
برخی از امکانات
مرکز تماسها تنها بر روی تماس های دریافتی تمرکز پیدا کرده اند مانند یک شرکت تولیدی که خدمات پس از فروش ارائه می دهند. در این بخش اپراتورها به افراد در مورد مشکلات و راهنمایی جهت نصب و غیره کمک می کنند. بعضی دیگر از سازمان ها،
امکانات
مرکز تماس
فقط بر روی تماس خروجی متمرکز شده است مانند شرکت هایی که کارمندانی را جهت نظر سنجی و یا پرسش سوالات از افراد ترتیب داده اند. اما نوع سوم از
مرکز تماسبه شکل تماس های ورودی و خروجی به شکل ترکیبی با هم ترتیب داده شده اند.
منبع: امکانات مرکز تماس
ویپ تلفن تحت شبکه تلفن ویپ راه اندازی voip راه اندازی ویپ سیستم ویپ