در طراحی بنر تنها نقش طراحی، رنگ و ساختار نمی تواند شما را به هدف برساند، بلکه محتوا نیز می تواند با موضوع و سایر عناصر داخلی آن ارتباط داشته باشد. یک بنر بهترین مکان برای نشان دادن شما به مخاطبانتان که در واقع همان مشتریان شما هستند می باشد و تنهاا یک طراحی بنر خوب و حرفه ای می تواند شما را به جایگاه و موقعیتی که دارید برساند. بنابراین باید مراقب این قضیه باشید تا از این ابزار به درستی استفاده کنید.
سعی کنید هر چند وقت یک بار طراحی بنر خود را تعویض نمائید. زیرا در معرض قرار گرفتن یکنواختی در کار و تبلیغ سبب می شود به یک بخش تکراری تبدیل شوید که دیگر کاربران به آن اهمیتی نداده و در واقع تبلیغ از طریق طراحی بنر شما سودی را نصیب شما نخواهد کرد.
مهم ترین بخش در طراحی و هم چنین توسعه یک سایت محتوای آن می باشد. بنر به نوعی بهترین بخش برای رساندن آن محتوا به دیدد کاربر است. استفاده از شعار اصلی شرکت و یا بخش مهمی که مد نظر شماست جز قسمت های که دارای تاثیر بسیار زیادی در بالا بردنن بازدید از سایت شما از طریق بنر و کارآمد شدن آن می شود. در این بین باید سعی کنید مطالب و محتوای مناسب بنر تبلیغاتی خود را نیز جدید کنید تا بر میزان اثر گذاری آن در طولانی مدت بیفزاید.