اگرچه
سئو
بعد از انتشار الگوریتم جدید خود و اصولی که در رتبه بندی سایتها به کار میبرد اطلاعاتی را منتشر میکند اما آن قدر هوشمند است که هیچ گاه تمام فوت و فن کوزه گری اش را فاش نکند و رقابت میان وب سایتها را برای کشف این جزئیات حفط کند.
هیچ گاه نمیتوان استراتژی های
سئو
را در خود گوگل جستجو و نکات حاضر و آماده ای را که توسط خود گوگل منتشر شده است دریافت کرد. هر چیزی هم که در وب سایتهای مرتبط با
سئو
و
بهینه سازی سایت
میخوانید تجربی هستند و بر اساس یافتههای شخصی نوشته شده اند.
برای کشف جزئیات و موارد مخفی سئو که تاثیر قطعی آنها مشخص نیست آزمایش سئو را با برخی از فاکتورهای اساسی سئو انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
آزمایش سئو و بررسی تاثیر عوامل مختلف بر آن
تاثیر نرخ تعامل کاربر روی رنکینگ سایت
وظیفه شما در
تولید محتوا
مناسب نه تنها تنظیم یک عنوان جذاب بلکه عنوانی است که کاربر را در سایت شما ماندگار کند. اگر کاربر با کلیک رویی یک عنوان جذاب وارد سایتی شود اما بلافاصله از آن به صفحه نتایج گوگل بازگردد گوگل متوجه خواهد شد. این یعنی ضعف درتعامل کاربر و وبب سایت شما!
برای بررسی این فاکتور در
آزمایش سئو
از نرخ بازگشت یا bounce ratee استفاده کردیم. در مقایسه وب سایتها با هم متوجه شدیم که سایتهایی با ضریب بازگشت کم تر از ۷۶ درصد در رتبه یک تا چهارم جای میگیرند. نرخ بالا ۷۶۶ درصد در جایگاه پنجم و پایین تر قرار خواهند گرفت.
ارتباط رتبه بندی یا رنکینگ و به اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی
مدت زیادی از زمانی که گوگل به بحث شبکههای اجتماعی و تاثیر آن در
سئو
پرداخته است میگذرد؛ اما هنوز بسیاری تاثیر واقعی آن را در رنکینگ یا رتبه بندی سایتها باور ندارند!
در ادامه ارزیابی خود
آزمایش سئو
میان این دو فاکتور انجام دادیم تا یک بار برای همیشه این باور را کنار بگذارید.
بر اساس دادهها زمانی که نرخ تعامل کاربر در فیس بوک بالا ۶ درصد باشد یا به زبان ساده تر ۴ برابر میزان نرمال باشد CTRR هم به همین اندازه افزایش مییابد.
به عبارت دیگر نرخ مشارکت در شبکههای اجتماعی اگر با
تولید محتوا
بهینه همراه باشد حتی میتواند رتبه شما را در گوگل جا به جا کند. اما این مهم مسلما نیاز به زمان و مداومت دارد.
سخن آخر:
توجه به بهبود CTRR، استفاده از عناوین جذاب و ساختارهای غیر کلیشه ای در کنار توجه به فعالیت در شبکههای اجتماعی و مشارکت کاربر از عوامل اثبات شده در
آزمایش سئو
هستند. زین پس به آنها توجه داشته باشید.
منبع: ۵ آزمایش سئو برای موفقیت: همه چیز دان سئو شوید(بخش دوم)
آشنایی با برچسب ضد سرقت