در واقع عملیات
مرکز تماسبه شکل ارائه خدمات بهتر به مشتریان می باشد که این کار با استفاده از سیستم کامیپوتری و تلفن صورت می گیرد.
مرکز تماسکمک می نماید تا بهتر و کارآمدتر نیازهای مشتریان تامین شود. یکی از مهم ترین عملیات
مرکز تماس، قابلیت ضبط تمام تماس های دریافتی و خروجی می باشد هم چنین در
مراکز تماسمی توان نرم افزار crm یاhelp desk برای انجام پیگیری ها و ثبت نمودن درخواست مشتریان تجهیز نمود. ایجاد
مرکز تماساز تکنولوژی و فن آوری منحصر به فردی برخوردار است که به شکل صنعت داخلی نیز تبدیل شده است.
مرکز تماسرا حتی می توان در منزل نیز ایجاد نمود ولی
مراکز تماسدارای محل کار معینی با چندین کارمند هستند.
در بخش تجارت مانند افرادی که تامین کننده اینترنت هستند و یا شرکت های تامین کننده و پشتیبان کارت اعتباری و یا شرکت های مسافربری و هواپیمائی و نمونه های زیادی از شرکت ها به شکلی کار می کنند کارمندان وقت زیادی را برای رسیدگی گسترده به درخواست ها و مشکلات مشتریان باید رسیدگی کنند و این کار تنها با ایجاد
مرکز تماسجهت این مراکز ایجاد خواهد شد. با توجه تحقیقات صورت گرفته
مرکز تماسدر تکنولوژی IT بخش عظیمی را در برگرفته است.
بازاریابی تلفنی جز بخش عملیات مرکز تماس
بازاریابی تلفنی بخشی مهم در کارایی فروش و قسمت مهمی از بخش عملیات مرکز تماساست در مراکز تماسکه به این شکل کار می کنند اپراتورهای تلفنی جهت بازاریابی تلفنی در مرکز تماسبه صورت مستقیم و به شکل تلفنی به فروش روی می آورند و یا به صورت درخواست کمک و ارائه معرفی محصولات می پردازند به نحوی که با متقاعد و راضی نگه داشتن مشتریان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند این حرفه بسیار مشکل است و نیاز به ترفندهای بسیاری از جمله روابط عمومی قوی، حفظ آرامش و صبر و… می باشد. بنابراین بازاریابی تلفنی جز بخش های عملیاتی مرکز تماسبوده که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.
منبع: عملیات مرکز تماس چیست؟