رتبه بندی شرکت ها امری مهم در بازار کار وسرمایه است و سال های زیادی است که در سطح جهانی مطرح شده است. در ایران نیز فعالیت شرکت های ثبت و رتبه بندی شرکت بیش از پیش اهمیت یافته است؛ چرا که شرط حضور در محیط رقابت فعلی در کشور رتبه بندی شرکت ها می باشد. یک شرکت و فرد سرمایه گذار انتظار دارد در مقابل مضرات و ریسکی که در کار خود انجام می دهد بیشترین سود را داشته باشد. آنالیز این موضوع با استفاده از بررسی رتبه بندی شرکت ها انجام میشود. البته اهمیت رتبه بندی شرکت ها از این موضوع فراتر میرود که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

اهمیت رتبه بندی شرکت ها (بخش دوم)

اهمیت رتبه بندی شرکت ها (بخش دوم)

فواید اهمیت رتبه بندی شرکت ها

• فراهم آوردن اطلاعات برتر : استفاده از راه های مختلف نظیر پرس وجو از اطرافیان برای سرمایه گذاری های بزرگ کاربردی نخواهد بود. در این مواقع باید از رتبه بندی های شرکت که توسط شرکت های رتبه بندی شرکت ها انجام میشود استفاده کرد. در این روش به صورت بی طرف به بررسی کیفیت خدمت گذاری ، توانایی کارکنان و به طور کلی توانایی های یک شرکت پرداخته میشود.
• جلب اعتماد سرمایه گذار : اگر یک شرکت موفق شود تنها با استفاده از رتبه بندی شرکت ها و بدون اتکا به سایر راه های تامین سرمایه نظیر اخذ وام، مشارکت و...هزینه و بودجه مورد نیاز خود را تامین کند، بیشترین فایده را از رتبه بندی شرکت ها برده است.
• تسهیل جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات : این امر برای سرمایه گذار ساده تر میشود؛ چرا که بررسی و تخمین ضررهای احتمالی، سود مشارکت، میزان بدهی ها و در نهایت نتیجه کلی که قرار است از پروژه حاصل شود مشکل است.
• فعالیت سالم و منطم : زمانی که رتبه بندی شرکت اعمال شده باشد می توان از سلامت و صحت کار تا حد زیادی اطمینان یافت. رتبه های عالی نشانه اعتبار بالا و درستی کار هستند.