سربرگ یکی از مهم ترین متعلقات یک ست اداری استاندارد است. از هر بخشی که در ست اداری بگذرید از کنار سربرگ نباید به سادگی عبور کنید! نوشتن یک متن ساده، ارسال فکس، تایپ یک نامه و تکثیر نسخههای رسمی متعدد از آن نیازمند یک الگو مشترک و ثابت است.. این الگو کم کم تبدیل به شناسنامه شما تبدیل خواهد شد و فقط سربرگ است که تا این حد میان افراد دست به دست میشود.
سربرگ قطعه ای از برگه A44 به صورت استاندارد و گاه کوچک تر یا بزرگ تر است که بخشی از حواشی ، تیتر و پانویس آن با استفاده از اطلاعات ثابتی پر میشوند و بخش وسط نیز برای درج اطلاعات به صورت دستی یا تایپی کاملا خالی باقی میماند.
اما در تهیه سربرگ استانداردهایی وجود دارد که در کنار موارد دلخواه و سفارشی باید حتما ثبت شوند. برای آشنایی بیش تر با این موارد و نامه نگاری حرفه ای با سربرگ در ست اداری این مطلب را دنبال کنید.