به صورت کلی با استفاده از رتبه بندی شرکت ها کشورها در جهان معرفی میشوند. این رتبه بندی یا گرید بندی راه حلی ساده برای اعتبارسنجی دولت خارجی برای کشوری است که قصد دارد با کشور های بیگانه به معاملاتی دست بزند. رتبه بندی اعتباری شرکت ها به صورت مستقیم از شرایط کلی اقتصادی یک کشور از جمله حجم مبادلات خارجی، دولتی و خصوصی ، سرمایه گذاری، شفافیت بازار سرمایه و ذخایر ارزی خارجی تاثیر میپذیرد. بنابراین آشنایی با اهمیت رتبه بندی شرکت ها و اقدام به رتبه بندی شرکت می تواند در اقتصاد یک مملکت بسیار مهم باشد.

اهمیت رتبه بندی شرکت ها

اهمیت رتبه بندی شرکت ها

فواید اهمیت رتبه بندی شرکت ها

در لیست زیر این فواید را بررسی می کنیم :
• اعبتارسنجی شرکت با استفاده از رتبه بندی آن ایجاد یک پل میان ریسک و بازدهی عملیات و پروژه می باشد.
• با استفاده از بررسی رتبه شرکت در رتبه بندی شرکت ها سرمایه گذار می تواند میان بازده و ریسکی که قرار است در انجام کار داشته باشد یک بررسی و آنالیز کلی انجام دهد.
• اگر یک سرمایه گذار با رتبه بندی یک شرکت آشنایی نداشته باشد به ناچار باید با دوستان و کسانی همکاری داشته باشد که از قبل با آن ها آشنایی داشته است. این روند عملا ناشدنی است و سرمایه گذار به یک ابزار دقیق برای بررسی سود و زیان خود نیاز دارد.
رتبه بندی شرکت ها به سرمایه گذاران کمک می کند تا در قیمت گذاری و ارزش گذاری فعالیت های خود به صورت عادلانه و قانونی عمل کنند.
• با استفاده از رتبه بندی شرکت دیدگاه کلی در زمینه ضعف و قوت یک شرکت در خدمت گذاری به مشتریان ارائه میشود.
• اگر یک شرکت در رتبه بندی شرکت ها قرار بگیرد و بتواند به درجه های کیفی بالایی برسد، دسترسی آن به میزان اعتبار و منابع مالی موجود سرمایه گذاران بیشتر میشود و به زبان دیگر میدان برای این فعالیت شرکت باز میشود.

منبع: اهمیت رتبه بندی شرکت ها

رتبه بندی پیمانکاران

رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری